
Mirosława Hamera
Przewodnicząca Zarządu
Animatorka środowisk lokalnych Dolnego Śląska, ekspertka w zakresie programowania funduszy unijnych, doradczyni biznesowa, trenerka, specjalizująca się w tematyce m.in. tworzenia i zarządzania podmiotami ekonomii społecznej, przedsiębiorstwami społecznymi, aspektów prawno-finansowych, tworzenia biznesplanów, tworzenia nowych usług, budowania i zarządzania projektem, zarządzania zespołem, pozyskiwania środków. Koordynatorka Pozarządowy Fundusz Pożyczkowy, magister prawa, animator kultury specjalizacja filmowa, Certyfikowana Trenerka Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys.

Karolina Maląg
Wiceprzewodnicząca Zarządu
Od 2010 roku Wiceprzewodnicząca Zarządu. Animatorka środowisk lokalnych Dolnego Śląska, w tym społeczności rewitalizowanych w Wałbrzychu, inicjatorka kilkunastu dolnośląskich partnerstw lokalnych. Doradczyni i szkoleniowiec z zakresu: budowania i zarządzania partnerstwem lokalnym, pozyskiwania funduszy ze środków krajowych i unijnych, budowania i zarządzania projektem oraz zespołem projektowym, planowania strategicznego, organizowania społeczności lokalnych. Obecnie zaangażowana w realizację projektów dotyczących aktywizacji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym; Certyfikowana Trenerka i Animatorka Krajowego Ośrodka EFS. Absolwentka „Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych” Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys, członkini zarządu Stowarzyszenia Animatorów Rozwoju „ZMIANA”, ekspertka ds. standardów organizacji wspierających trzeci sektor przy Sieci SPLOT.

Sylwia Matuszko
Sekretarz Zarządu, Kierowniczka Biura Regionalnego w Wałbrzychu
W sektorze pozarządowym od 20 lat. Kierowniczka biura regionalnego w Wałbrzychu od 2012 r., posiada doświadczenie w zakresie administracji i koordynacji projektów. Posiada doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, w tym na obszarach rewitalizowanych; nawiązywaniu kontaktów i współpracy z instytucjami publicznymi, dolnośląskimi społecznościami lokalnymi, liderkami lokalnymi. Koordynatorka projektów współfinansowanych z funduszy Unii Europejskiej, odpowiedzialna za rozliczanie wniosków płatniczych, kwalifikowalność wydatków, rozliczenia finansowe, sprawozdawczość projektową. Obecnie zaangażowana w realizację projektów dążących do aktywizacji społecznej, zawodowej i integracji mieszkańców; coach, animatorka społeczności rewitalizowanych w Wałbrzychu, wspieranie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w wychodzeniu z bezdomności. Absolwentka Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP/SPLOT. Wiceprzewodnicząca Zarządu Stowarzyszenia Animatorów Rozwoju „ZMIANA”.

Agnieszka Szuba
Członkini Zarządu, Dyrektorka finansowa
Z organizacją związana od 2005 roku. Koordynatorka projektów regionalnych oraz ogólnopolskich, głównie partnerskich. Akredytowana trenerka i doradczyni. Magister socjologii specjalność: socjologia ogólna, Dyplom licencjata specjalność: doradztwo personalne, Absolwentka Studiów Podyplomowych „Zarządzanie Podmiotami Ekonomii Społecznej”, Szkoły Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP/SPLOT, Szkoły Trenerów Modelu Współpracy oraz warsztatów doradztwa biznesowego. Od 2012r. Dyrektorka finansowa RCWIP, Koordynatorka projektu „Dolny Śląsk Dobra Praca” i „Dolny Śląsk Dobra Praca 2” Specjalistka ds. reintegracji społeczno-zawodowej, coach, doradca biznesowy oraz specjalistyczny, trenerka, z zakresu m.in.: prowadzenia podmiotów ES, aspektów prawo/finansowych, tworzenia biznesplanów, tworzenia nowych usług, budowania zarządzania projektem, zarządzania zespołem, zarządzania finansami, pozyskiwania środków.

Agnieszka Kossowska
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Specjalistka finansowo-kadrowa we Wrocławiu, odpowiedzialna za kwalifikowalność wydatków projektowych, prowadzenie dokumentacji finansowej projektów, rozliczania wniosków płatniczych oraz wsparcie działu księgowości i kadr. Ukończone Policealne studium zawodowe o specjalizacji: finanse i rachunkowość.

Paulina Dobrowolska
Członkini Komisji Rewizyjnej, Kierowniczka merytoryczna DOWES
Doradczyni z zakresu ekonomii społecznej, pozyskiwania funduszy ze środków krajowych i unijnych, budowania i zarządzania projektem, coach, od 3 lat doradczyni ds. PZP w ramach Dolnośląskiego Ośrodka Wspierania Ekonomii Społecznej, posiada 7-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami finansowanymi ze środków europejskich w tym koordynator merytoryczny DOWES w okresie VI.2016-V.2017, koordynatorka Regionalnego Ośrodka EFS w Jeleniej Górze w latach 2009-2014, posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń oraz warsztatów z zakresu metodologii projektowej, sprawozdawczości, zarządzania projektami, tworzenia i realizacji projektów społecznych. Ukończony cyklu szkoleń dla doradców ds. zamówień publicznych w ramach projektu „Profesjonalna kadra OWES szansą na trwały rozwój ekonomii społecznej w Makroregionie III”. Magister ekonomii o specjalności zarządzanie gospodarką turystyczną i hotelarstwem, Absolwentka Szkoły Trenerów STOP/SPLOT, uczestniczka warsztatów doradztwa biznesowego (zakończonych egzaminem) organizowanych przez Fundusz Współpracy.

Radosław Bednarski
Doradca w DOWES
Od 2003 r. związany z organizacjami pozarządowymi. Doradca ds. zakładania i funkcjonowania organizacji pozarządowych specjalizujący się w zakładaniu i funkcjonowaniu Podmiotów Ekonomii Społecznej w szczególności stowarzyszeń i fundacji. Koordynator ogólnopolskiego Programu „Dobry Wolontariat” certyfikującego organizacje i instytucje przyjazne wolontariuszom, od 2015 r. organizator Żywej Biblioteki w Wałbrzychu oraz wspierający organizację wielu Żywych Bibliotek na Dolnym Śląsku i poza nim. Wieloletni trener z zakresu m.in. tworzenia i rozliczania projektów społecznych, standardów współpracy z wolontariuszami, elementów komunikacji i współpracy w zespole. Certyfikowany trener antydyskryminacyjny z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, warsztatów i treningów antydyskryminacyjnych dla osób dorosłych, nauczycieli i nauczycielek oraz młodzieży ze szkół ponadpodstawowych. Realizator wielu projektów społecznych, w tym współfinansowanych ze środków samorządowych i rządowych. Od 2023 r. animator z ramienia Stowarzyszenia BORIS w projekcie „wzmacniamy Europę SPLOTowymi wartościami” dofinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu CERV. Posiada licencjat z socjologii o specjalności psychosocjologia. Od 2023 r. przewodnik miejski po Wrocławiu.

Agnieszka Olejarz
Specjalistka ds. reintegracji, Animatorka, Specjalistka ds. wsparcia biznesowego w DOWES
Psycholożka, interwentka kryzysowa, certyfikowana trenerka Szkoły Trenerów Biznesu Grupy SET. Specjalizuje się w działaniach dotyczących włączenia społecznego. Projektuje i wdraża strategie reintegracji społeczno-zawodowej w organizacjach pozarządowych. Dostosowuje miejsca pracy dla osób o szczególnych potrzebach. Wpiera oraganizacje i zespoły w procesie zmiany. Przeprowadziła ponad 600 godzin szkoleń z zakresu umiejętności społecznych i edukacji antydyskryminacyjnej. Od lat zaangażowana w inicjatywy i działania organizacji pozarządowych wspierających osoby zagrożone wykluczeniem społecznym: Stowarzyszenie Różnorodności Społecznej UP-DATE, Dolnośląskie Stowarzyszenie Aktywnej Rehabilitacji ART, Zupa na Wolności i Żywa Biblioteka.

Monika Michta
Pracownik biurowy RCWIP Biuro Regionalne w Wałbrzychu. Z zawodu bibliotekarz-biblioterapeuta. Skończyła Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy we Wrocławiu. Wolontariusz od 2001 roku, m.in. poprzez działalność w Dolnośląskim Stowarzyszeniu Aktywnej Rehabilitacji „ART”. Stowarzyszenie to działa na rzecz osób doświadczających choroby psychicznej oraz ich rodzin i przyjaciół. Jest członkiem założycielem – stowarzyszenie działa od 2003 roku. Pełniła tam rolę członkini Komisji Rewizyjnej oraz opiekunki i terapeutki zajęciowej. Występowała w Teatrze Integracyjnym „Euforion” oraz brała udział w wyjazdach i przeglądach teatralnych w kraju i zagranicą. Żywa Książka w wydaniu wałbrzyskim od września 2016 roku. Obecnie działa również jako wolontariusz w pomocy zakupowej dla seniorów i osób na kwarantannie w ramach akcji „Przyjaciele z Wałbrzycha” koordynowanej przez MOPS w Wałbrzychu. Społecznik od urodzenia. Mol książkowy od 4 roku życia.

Marta Gyurkowich
Koordynatorka ze strony partnera projektu „Centrum Integracji Społecznej w Wałbrzychu: Chcę Być… czyli odkrywamy życie na nowo”, animatorka i kotrenerka w projektach zmierzających do rozwoju społeczno-zawodowego oraz budowania sieci wsparcia lokalnego. Współoperatorka programu „wESpół wpieramy ekonomię społeczną” Obecnie zaangażowana w aktywizację społeczności lokalnej. Prywatnie mama dwójki dzieci poświęcona inicjatywom na rzecz ekologii, ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego; Ukończone kursy: doradca zawodowy, terapeuta zajęciowy, terapia skoncentrowana na rozwiązaniach, terapia poznawczo – behawioralna.

Łukasz Domagała
Absolwent stosunków międzynarodowych Collegium Civitas. Z sektorem organizacji społecznych i obywatelskich związany od 1999 r. Współtwórca i przewodniczący zarządu Regionalnego Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych. W latach 2008 – 2013 Prezes Sieci SPLOT, ogólnopolskiej federacji zrzeszającej centra wpierania organizacji i inicjatyw pozarządowych. Członek zarządu, a następnie Prezes Ogólnopolskiej Federacji Organizacji Pozarządowych 2016-2020. Ekspert z zakresu rozwoju, zarządzania i standaryzacji działań organizacji pozarządowych, a także budowania federacji, sieci i partnerstw lokalnych. Dotychczasowa aktywność i zainteresowania dotyczą m.in. rozwoju lokalnego i regionalnego, rynku pracy, integracji społecznej, rozwoju demokracji i kształtowania postaw obywatelskich. W latach 2004-2021 członek komitetów monitorujących fundusze europejskie w Polsce. Od 2006 roku zaangażowany w rozwój przedsiębiorczości i ekonomii społecznej. Współtwórca modelu Centrów Przedsiębiorczości Społecznej w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Equal 2004-2006. Współtwórca Pozarządowego Funduszu Pożyczkowego dla podmiotów ekonomii społecznej. Certyfikowany Trener Szkoły Trenerów Biznesu i Doradców Personalnych. Absolwent Szkoły Couchingu Grupy TROP. Uczestnik Akademii Innowatorów Społecznych Ashoka oraz International Visitor Leadership Program Departamentu Stanu USA. W latach 2013 – 2015 współpracownik i sekretarz zespołu ds. dobrego prawa dla działalności społecznej i obywatelskiej Kancelarii Prezydenta RP. Członek rady działalności pożytku publicznego 2017-2021.

Zenon Matuszko
Ekspert, doradca, szkoleniowiec. Animator współpracy dolnośląskich Ośrodków Pomocy Społecznej – Zastępca Przewodniczącej Dolnośląskiego Forum Pomocy Społecznej. Magister historii, Absolwent: studiów podyplomowych Zarządzanie gospodarką społeczną (Uniwersytet Warszawski), Superwizja w animacji i współpracy środowiskowej (Uniwersytet Gdański i Stowarzyszenie CAL), Kierowanie procesami edukacyjnymi w obszarze rewitalizacji, przedsiębiorczości i samorządności lokalnej (Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka Absolwent Szkoły Trenerów), Kursu Biznesu i Doradców Personalnych Pracowni Psychologicznej Elżbiety Sołtys. II stopień Certyfikacji Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.

Marcin Woźniak
Koordynator projektów, specjalista kadrowo-finansowy, szkoleniowiec i doradca w zakresie prawa pracy, kadr, rozliczania wniosków płatniczych, kwalifikowalności wydatków, rozliczenia finansowe, sprawozdawczość projektowa, kontrolami projektowymi oraz instytucjami państwowymi, prowadzenia działalności odpłatnej i gospodarczej w podmiotach ekonomii społecznej, zakładania działalności gospodarczej, zasad współpracy z US, ZUS; magister nauk ekonomicznych, absolwent studiów podyplomowych: „Nowoczesne zarządzanie kadrami” – UE Wrocław.

Aleksandra Kida
Główna księgowa Stowarzyszenia, doradca i szkoleniowiec w zakresie rachunkowości, magister ekonomii – specjalizacja: finanse i rachunkowość przedsiębiorstw, absolwentka studiów podyplomowych – specjalizacja: podatki i doradztwo podatkowe; ukończony kurs samodzielnego księgowego, posiada Uprawnienia Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.